Zaterdag 3 maart

Zaterdag 3 maart was een drukke, maar zeer interessante dag voor GroenLinks-PvdA Leusden:

• ’s Ochtends werden onze lijsttrekker Marcel Sturkenboom en nr 4 Denise Houtveen geïnterviewd op radio Golfbreker; duurzaamheid en bruisend Leusden waren de belangrijkste gespreksonderwerpen.
  • In De Til vond de infobeurs Leusden Gasloos plaats; deze werd geopend door een toespraak van onze wethouder Erik van Beurden.
  • De bibliotheek had een politieke markt georganiseerd waar we uiteraard vertegenwoordigd waren. Tevens hebben we geflyerd op De Hamershof.
  • ’s Middags was de opening van de nieuwe sporthal.
  • ’s Middags opende onze wethouder Erik van Beurden samen met de aannemer de vernieuwde Hessenweg.

Duurzaamheid is een speerpunt voor GroenLinks-PvdA. Onze ambitie is dat Leusden in 2030 energieneutraal is. Nieuwbouw woningen niet meer aansluiten op het gasnet en bestaande woningen isoleren en afkoppelen van het gasnet horen daarbij. We zijn dan ook blij met de door Ik wil watt georganiseerde infobeurs Leusden Gasloos; de toespraak die onze wethouder gehouden heeft, is terug te vinden op onze Facebookpagina.

Sporten is belangrijk voor de gezondheid en heeft een belangrijke sociale functie. We zijn dan ook verheugd dat het dit college (waar we onderdeel van zijn) gelukt is om een tweede sporthal te realiseren in Leusden.

Fietsen is een gezonde en duurzame manier van vervoer en dus voor GroenLinks-PvdA een hele belangrijke vorm van vervoer. De vernieuwde Hessenweg is veiliger geworden (onder andere door minder verschillende maximumsnelheden) en het naastgelegen fietspad is verbreed en daarmee veiliger geworden. We zijn blij dat deze aanpassingen afgerond zijn en dat onze  wethouder Erik van Beurden de openingshandeling heeft kunnen verrichten.