IKC Berkelwijk (raadsvergadering 27 september)

De GroenLinks-PvdA fractie is gegaan akkoord met de voorstellen van het College om het Integraal Kindcentrum Berkelwijk op de locatie basisschool De Heerd, Sportzaal Berkelwijk en de Taalschool in de Berkelwijk te realiseren. Dat geldt dus ook voor het vaststellen van het benodigde investeringsbudget en de financiële middelen daarvoor ter beschikking te stellen.

Wat GroenLinks-PvdA betreft is het IKC Berkelwijk meer dan het fysiek samenbrengen van verschillende voorzieningen onder een dak. Het gaat in dit geval om één locatie, vereend management, één pedagogische visie. De rode draad moet zijn een breed en gevarieerd aanbod van voorzieningen aan kinderen en jongeren te organiseren. Ook de samenwerking met jeugdhulp dient gezien de huidige ontwikkelingen in Leusden zeker krijgt aandacht te krijgen.

Speciale aandacht hebben wij gevraagd voor bewegen. Daarvoor zijn voorzieningen nodig en daar ligt ook de relatie met de uitdagingen die gezien het wegvallen van de sportzaal momenteel rond De Korf spelen. Om deze voor gezondheid belangrijke investering zo vroeg als mogelijk te overdenken hebben het College gevraagd extra toe te zien op zowel de bouw en inrichting van het IKC als de beschikbaarheid van De Korf.

Fractievoorzitter GroenLinks-PvdA
Marcel.sturkenboom@gmail.com