Lokale inclusie agenda

Ons eigen referentiekader is vaak uitgangspunt voor de norm. Maar net zoals ik niet representatief ben voor de hele bevolking is geen één van ons dat.

Wij allen zijn samen de afspiegeling van de inwoners in ons land…en in onze gemeente. Allen zitten wij hier met onze eigen gedachte, streven en doelen. Maar vanuit welke hoek of flank we ook komen een ding hebben we ieder geval gemeen. Het willen creëren van een optimaal leefbare samenleving. Een waar we achter staan en in geloven.

Een inclusieve samenleving waarin iedereen zich thuis voelt en naar vermogen kan deelnemen. Één waar iedereen mag zijn wie die is.

Wij vinden ook dat er in een lokale inclusie agenda niet alleen naar beperkten, maar ook naar verrijkten gekeken dient te worden. Zoals hoe om te gaan met hoogbegaafde kinderen en ja wellicht ook met hoogbegaafde volwassenen die niet altijd door hun omgeving worden begrepen.

Wauww…wat een totaalpakket!

Wij verheugen ons op de mooie resultaten die uit de agenda voort zullen vloeien.

Denise Houtveen
Raadslid Groen-Links-PvdA Leusden

P.S. Op 9 december verschijnt er een bijdrage van Denise over inclusie in de Leusderkrant en meer informatie over wat en hoe de locale inclusie besproken is in de raadsvergadering van 12 november is te vinden op https://gemeentebestuur.leusden.nl/Vergaderingen/Raadsvergadering/2020/12-november/20:00